torsdag 25 december 2014

Julmat och traditioner

Julen är här...! Ena sonen , Jesper som pluggar i Luleå har kommit hem för att fira jul med familjen. Äldsta sonen, Jonathan är på sin vinterdestination och firar jul och nyår med gäster och arbetskollegor. Julen blir inte numera som den var förr, men det har ju sin förtjusning det också.Julbordet hemma har ockå ändrats under åren. Det finns ingen anledning att hålla traditioner bara för att. Bättre att kompromissa, lägga till och ta bort traditioner. Jag gillar  ju förändringar och är nyfiken att prova nytt oavsett vad det gäller.
Gällande julbord har jag ju iår provat tre julbord i helt olika miljöer i Roslagen. Restaurang i Öregrund, Norrtelje Brenneriet och Skärgårdskryssning med ångbåt. Då är jag ju ganska nöjd med det traditionella julmaten redan före julafton.Mycket mer grönt på julbordet har blivit varje år på vårt julbord och det gäller inte bara de finska lådorna utan även sallad med grönkål -och brysselkål samt några vegetariska rätter.
Lite annorlunda jultradition som jag har är juljympa på julaftons morgon. Den traditionen har jag haft i många år och även iår. Hälsa ,motion och välmående har alltid varit en del av mig och haft ett stort fokus under 2014. Det kan du läsa mer om på mitt andra blogg Glada Hälsoresan.

God Jul från oss till Er !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...