torsdag 24 februari 2011

Cykla i Roslagen!

Alla som läste min blogga förra sommaren ,juli-augusti, kommer säkert ihåg flera inlägg som bara handlade om cyklandet i Roslagen.För mig var förra årets cykelpaket bara starskottet till någonting som jag ville utveckla vidare.

Det började med en förfrågan av två damer från västkusten som ville att jag ska sätta ihop en cykelsemester på ca. 10 dagar till de i Roslagen.Sagt och gjort, det skulle jag fixa! Det var ingen lätt uppgift kan jag säga.Det blev ett större projekt än vad jag trodde.Det fanns inga färdiga cykelkartor eller annan färdig material.Roslagen är stort,fyra kommuner mellan Vaxholm och Öregrund samt ett stort skärgårdsområde.

Samtidigt hade en grupp med företagare, B&B,Vandrarhem osv. börjat ett projekt att utveckla cykelleder i Roslagen.Som på beställning hade vi två testpiloter och jag kunde börja med att sätta ihop ordentlig cykelpaket till mina kunder.Kartor med handritade cykelsträckor och vägbeskrivningar, testcyklister av B&B och själv åkte jag bil i sträckan Hallstavik,Harg och Bergby för att säkra upp cykelvägen.Cykelpaketet blev riktigt bra och dessutom genom HELA Roslagen samt några dagar på Åland, totalt 14 dagar.De cyklade ca.50 km per dag i Roslagen lite kortare sträckor på Åland.Kunderna var väldigt nöjda och alla vi som var inblandade fick positivt feed back från damerna.

Detta har nu lett till att under vintern har jag tillsammans med projektet Quadruple och förra sommarens "cykelgrupp" fortsatt arbetet med cykelleder i Roslagen.Idag är det en stor grupp av företagare som samverkar med samma mål.Till den här sommaren kan jag lova en cykelkarta,både som papperskarta och en laddningsbar applikation till mobiltelefonen.
Det började med en förfrågan av cykeldamerna från västkusten och har resulterat till ett mycket bra samverkan mellan många turistaktörer och för en bra plattform till marknadsföringen.Oavsett om man väljer att cykla på egen hand eller vill ha färdiga förslag till cykelpaket ,som cykeldamerna i somras, har vi snart något att erbjuda till alla.





























På foto "Cykeldamerna"Kerstin och Ulla från Västkusten,Foto privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...