torsdag 4 augusti 2011

Sommar Café

Det är alltid skönt att sätta sig på ett trevligt Café och smutta på en expresso i folkvimlet i storstan, eller ta en kopp vanligt hederligt bryggkaffe på ett mysigt gårdscafé med gott hembakat fikabröd till.

Jag har några egna sommar favoriter som jag gärna återvänder till, där finns det där "lilla extra"som jag värdesätter högt. Några av de som ligger på min topplista är Café Singö Choklad i Grisslehamn, som inte bara är ett café ,utan även en trevlig butik med många små trevliga souvenirer från trakten.
En annan favorit ligger i Gräddö, Café Kvarnudden. Så genuint, trevlig personal och bred sortiment av både matiga smörgåsar och hembakat fikabröd.

Är det kanske en gammal flickdröm att driva ett eget Café!? För många är det, fast jag tror att jag nöjer mig att vara kund både hos mina favoriter och testa nya. Måste ju hitta nya favoriter till hösten.
Café Singö Choklad i Grisslehamn
 
Martina som driver Kafe Kvarnudden i Gräddö




 





 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...