måndag 31 december 2012

ResGladh summerar 2012

Det är dags att summera året 2012.
Vid årsskiftet skaffade jag en ny hemsida och  logotype.Inriktning i företaget blev mer åt det Nordiska och framför allt för Östersjöregionen.
Året började med att jag, tillsammans med sex andra turistföretagare ,bildade en ekonomisk förening Bike & Hike Roslagen.Vår produkt Cykelkarta & guide blev nominerad till Årets Outdoor produkt. Under sommaren var cykelpaket en storförsäljare , dagsturer och skräddarsydda flerdagspaket, i Roslagen, men även på Åland.
Utgående resor för både individuella resenärer och grupper från Sverige blev det några av blandat kompott bla. en musikalresa till London, träningsresa till Italien, nöjesresa till Köpenhamn, design resa till Helsingfors.
Tävlingsresor inom Sverige för en gymnastikgrupp och temaresor för föreningar.Den spännande nyheten för i år var resa till Ockelbo.Guidade gruppresor i Roslagens skärgård och på kustlandet, kulturresor, ölprovning på Åland är några av turerna som var populära och blir återkommande till nästa år.
I år utökade de amerikanska gästerna till det  tredubbla jämfört mot året innan. Redan i februari var de första turisterna i Sverige. Privat transport, privat stadsvandring i Stockholm och limousine sightseeing var uppskattade arrangemang.
Dessutom har jag haft äran att fortsätta mina konsultuppdrag. Under året har jag haft workshops inom sociala media till företagare som ville komma igång med sina Facebook sidor. Turismkonsult i projektet Kulturkvartetten, delaktig i projektet Cykla i Roslagen och Roslandia, styrelseuppdrag i föreningen Freija och Bike & Hike Roslagen.Utöver detta har jag jobbat 75% som anställd på Finnlines.

I slutet av detta år skaffade jag en ny bil , KIA som kommer att vara min rullande reklam på vägarna.
Syns man inte så finns man inte ;-)

Ett fantastiskt och händelserikt år. Jag hoppas att energin räcker till minst lika mycket under nästa år.

Jag önskar er alla framgångsrikt och Gott Nytt År 2013.

Kram,
Hannele



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...