lördag 3 mars 2012

Sportlov

Norrtäljes slalombacke har fått både nya liftar och backar . Invigning av den nya backen var för några veckor sedan och min dottern som gillar skidåkning har varit i backen flera gånger före sportlovet. Bilder på Facebook om invigningen 12 februari .
Före sportlovet trodde jag att snön skulle ligga kvar och att veckan skulle bjuda på riktigt vinter väder. Men vad hände ? Veckan började med regn, temperaturen steg och mitt i veckan.Den 29 februari, hade vi den första härliga vårdagen, sol från klarblå himmel , + 10 C och snödropparna blommade mot husväggen. Underbart ! SOL...it makes me so happy !
Som egen företagare har man fördelen att styra sin tid själv.Under veckan har jag unnat mig ledigt med barnen. Jag och dottern tog en shoppingdag  i Stockholm i måndags. Att åka till Stockholm med en dubbeldäckare är ju bara det en upplevelse. Det var kul att strosa runt i stan , njuta av alla glada färgerna i vårkläder som finns i butikerna, fika och bara titta på folk. Efter en halv dag i Stockholms folkvimmel är man trött och  nöjd. Då är det skönt att åka hem till lugna Norrtälje igen.
Otroligt att det redan har gått två månader av 2012 , det är mars och vi är på väg mot våren. Endast en månad kvar till påsk och påsklov vilket är nästa milstolpe för skolbarnen.

Slalombacke i Norrtälje

Mot Stockholm med dubbeldäckaren

Färgglatt i butikerna
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...