torsdag 15 juli 2010

Högsäsong

Sommar innebär semester för de flesta, men inom turismen är det ju högsäsong!

Det märks överallt...anläggningarna är fullbokade,utflykterna med båt,cykel och kajak är mycket eftertraktade och hela Roslagen bara vimlar av folk.

Det är härligt att få kommentarer av nöjda kunder som redan har varit på resande fot i sommar.Jag får nästan själv resfeber när jag har planerat och bokat resan och när det sedan är dax för kunden att resa iväg till sin resa.Stor del av själva resan är just planering,arrangemanget och förväntningarna inför resan.Så känner jag inför mina egna resor.

Mina egna resor i sommar blir i hemma trakten, inga långresor,det är mestadels i Roslagen och Stockholm som jag befinner mig i sommar.

Förra helgen åkte jag ut till Harg(igen) till min väninna Mai som driver kulturhuset och konstgalleria i Järnboden i Harg.Jag var där helgen innan ockå och hjälpte till med brölloppet. Den här gången skulle vi planera cykelled, rita cykelkartor och samtidigt ha en trevlig kväll med lite mat och vin. Det blev ju det till slut, men det började med en snabb middag och sedan arbete i Järnboden där det var en jazzkväll. Vi fixade mackor,sålde biljetter, fika och lotter på pausen. Det var trevligt att ta del av hennes vardag och kunna hjälpa till.Efter en lyckad och trevlig jazzkväll i underbar sommarkväll med ljuvlig solnedgång kunde vi äntligen koppla av och ta några glas rosé med tilltugg.

Cykelleden blev också klara i morgontimmarna.Jag åkte hem längs de ritade cykelleden , dock med bil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...