onsdag 9 mars 2011

Lärartjänst

De första lektionerna som lärare för gymnasie-elever i årskurs 2 & 3 är avklarade!Jag har undervisat i ämnet turism till elever i individuellt val ! Det har varit väldigt kul! Vilka härliga ungdomar, som ska snart upptäcka världen på egen hand.Jag ser verkligen framemot att jobba i skolan under resten av vårterminen, två dagar i veckan :-).
Slutet av förra veckan, direkt efter att jag hade kommit hem från Rom, kraschade datan.Det kändes som allt arbete stannade till och nu känner jag mig halvt handikappad utan min egen data.Jag lämnade in den till Onoff där jag köpte den för 9 månader sedan.
Jag tror nästan att datan blev sur att den inte fick följa med på resan eller att den dog av saknad.Tick,tick, tick....sa den bara och tvärdog. Tur att mina snälla barn har datorer som jag nu måste låna i några veckor för att kunna arbeta. Hela mitt liv finns ju i datan och jag klarar mig inte utan det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...