onsdag 22 maj 2013

Paketering är trendigt

Under de senaste åren har jag hört ordet paketering väldigt ofta. För mig som researrangör och turismkonsult är det en vardag att paketera reseupplevelser, men för många andra turistaktörer kan det kännas som en börda eller bara som ett främmande ord. Ni vet ,det där som man vet att man borde göra , men vet inte riktigt hur och egentligen inte heller varför. Därför  kan det i många fall stanna bara i tankarna, men  ingen handling sker. Då undrar jag varför lämnar man inte jobbet åt någon som kan det!? För idéer finns det massor och det vore kul om några av dessa idéerna blev verklighet.Det gynnar det mesta flera aktörer och bidrar till ökning av besökare i området.
Ibland, eller egentligen ganska ofta ,funderar jag varför jag själv håller på detta. Det är ju ett tidskrävande arbete som man absolut inte blir rik av. Det är nog den största anledningen att det inte finns så många som paketerar och skräddarsyr resor. Men har man inga paket får besökaren göra jobbet själv och det är inte alla som kan eller vill. Det är då man anlitar en arrangör som gör jobbet åt dem.
Att producera paket och erbjuda till eventuella köpare som aldrig leder till en affär, det tar tid och den tiden får man ingen ekonomisk ersättning för. Men att jag älskar det jag gör, kan ingen ta ifrån mig ! Att det speglas även i mitt arbete, personliga service och engagemang , har jag hittills fått mycket positivt feedback, inte minst från de utländska köpare. Det är det som gör att jag vill fortsätta med att paketera upplevelser!

Första lilla notis om ResGladh  och paketering i en lokal tidning 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...