fredag 20 augusti 2010

Sista etappen för cyklisterna

De två tappra kvinnor från västkusten som har cyklat runt i Roslagen och några dagar på Åland har nått sitt mål!

Totalt blev det 8 nätter i Roslagen och 3 på Åland.Hur många mil blev det??.....jaa, låt mig snabbt räkna.... ca. 5o km /dag... lite mindre i vissa dagar...totalt ca. 550 km dvs. 55 mil,längs härliga cykelvägar i skärgården och landsbygden.

Dem har varit mycket nöjda med semestern och haft tur med väder. Endast en regndag med rejäla regnskurar, men det får man nog räkna med i den svenska sommaren.

Cyklarna har hållit bra standard, boendet var bra, och cykelvägarna var bra....för det mesta.De har haft några synpunkter på vissa boenden,standard på cyklarna på vissa sträckor och vägbeskrivningar. Det slutgiltiga "ris & ros" rapporten kommer att lämnas till mig efter cykelturen, men som sagt, det mesta har varit positivt och de har haft en underbar cykelsemester och är mycket nöjda!

Endast en dag kvar på hela cykelturen som de avslutar i Vaxholm.Jag är säker på att upplevelsen i Vaxholm blir mycket bra avslut för deras härliga cykelsemester innan tåget tar dem tillbaka till västkusten.

Jag hoppas att några av er läsare har fått inspiration och väljer att upptäcka vår härliga skärgårdsmiljö och gästvänlighet längs vägen genom att cykla som dessa västkust turister har gjort.Självklart önskar jag även att mina västkustturister återkommer till oss i Roslagen !! Det har varit ett nöje att jobba fram detta skräddarsydda cykelpaket och följa turen under de senaste 2 veckorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...