måndag 20 september 2010

Charmiga Kroatien

Nyligen hemkommen från Kroatien kan jag övertyga er om att landet blir hett resmål till nästa sommarsäsong!
Under en vecka besökte jag staden Zadar,Trogir,Seget Donji och ön Drvenik Veli för att skapa en egen bild av landet,boende alternativen och träffa personer som jag har kommit i kontakt med under det senaste halvåret.
Kroatien gjorde mig inte besviken! Jag blev glatt överraskad av den varma gästvänligheten,goda maten med det tillhörande lokala vinet,den vackra naturen och de charmiga gamla städerna.

Kroatien är ett av länderna med mest skyddade immateriella kulturarv i världen som finns med på Unesco:s lista och det säger ju en hel del.
Resemål som passar till både unga och gamla,barnfamiljer och par!Till sommarsäsongen finns alternativ till er alla, så börja planera in din sommar semester redan nu!

Jag kommer definitivt att åka till Kroatien flera gånger!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...