torsdag 2 september 2010

Nya mål i livet

"Är du inte riktigt klok??" skrek jag nog i luren till Jonathan i förra veckan när han ringde och talade om att han funderar att hoppa av resekonsult utbildningen i högskolan.

Det var min första reaktion, men när jag har lyssnat på hans argument och planer inför de kommande åren tycker jag att det var riktigt starkt att följa sitt hjärta och avsluta utbildningen när man inte kände att det var riktigt rätt.I hans framtida planer ingick inte att sitta på en resebyrå och sälja resebiljetter, det var inrikting på utbildningen....nej, det har blivit mer lockande med guide utbildning.

Nu har han slutat i skolan,försöker få mer jobb inom hemtjänsten där han har jobbat i sommar ,men även andra strö jobb för att tjäna ihop pengar för en backpacker resa. Han ska helt enkelt prova på arbetsliv och resa runt innan han börjar plugga igen. Jaa, vad ska man säga...han är ju myndig, ung vuxen och det är ju livets skola som gäller den närmaste tiden. Jag önskar all lycka och stöttar honom oavsett vad han väljer att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...