lördag 8 maj 2010

Drömmar som blir verklighet

Jag har alltid varit intresserad av resor och annan kultur.Längtan ut till världen finns inom mig ständigt. Så fort jag har kommit hem från en resa börjar jag planera nästa. I vardagen snålas och sparasdet pengar för att kunna njuta av semestern någonstans i världen och resa både långt och kort.

Medan jag planerar vår nästa resa håller jag mig uppdaterat på resemarknaden genom att läsa bransch tidningar,titta på reseprogram på TV samt läsa bloggor på webben.Det har lett till att bekantskapskretsen använder mig som bollplanka och tips bank när de planerar sin semester.Dessutom tycker jag att det så himla roligt att prata om resor och sy ihop resan från början till slut, det är lite sport i det ! Priser ska jämföras , läget och standard på hotell ska studeras innan man hittar det man söker.

På mitt tidigare jobb ordnade jag alla våra konferensresor, kundevent och övriga festliga arrangemang.Det hade jag ju inget emot, tvärtom !

Flera gånger under åren har jag haft planer på att börja på resebranchen igen, men varje gång har det kommit någonting annat emellan och resebranchen har fått bli endast en hobby verksamhet.Det är ju så dåligt betalt också, har jag resonerat..

Jag har haft ett bra och utvecklande arbete under de senaste 7½ åren inom logistik.Jag hade haft många roller inom företaget och jobbade som kundansvarig dem senaste åren.

Längtan till att göra något annat var stor !!Under lågkonjukturen var inte stämningen på företaget på topp och det var då jag bestämde mig att börja tjäna pengar på min hobbyverksamhet.

Jag registrerade företagsnamnet i slutet av oktober 2010, började bygga en ny hemsida, pratade med vänner och bekanta om mina planer, fick rådgivning av Nyföretagarcentern. Jag blev överraskad hur mycket positiv feedback jag fick från omgivningen.Det taggade mig att jobba vidare med planerna.Sedan gick det fort fram med uppbyggandet av företaget.Under mina 3 veckor i Mexico under jul-nyår gjorde jag en plan för utvecklingen av mitt eget och avvecklingen av mitt fasta jobb.I slutet av januari sa jag upp mig. Det var inte lätt beslut.....har man hus, 4 barn och lån, så är man beroende av två inkomster i familjen.Under tre månaders uppsägningstid hade jag dock möjlighet att bygga en grund för företaget innan det var dags att flaxa med sina egna vingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...