söndag 2 maj 2010

Lite om mig själv

Mitt namn är Hannele Gladh.Jag är född i Finland, Helsingfors 1964 där jag bodde fram tills 1984.Anledningen att jag flyttade var dels för mitt stora intresse för svenska språket och dels nyfikenhet att prova sina vingar utomlands.I planerna ingick att åka vidare som Au-Pair i England, men jag har inte kommit dit ....än (;-). Jag hade inriktning att jobba inom resebranchen och gick guide skolan på Mallorca, läste språk och jobbade 10 år på Viking Line och stortrivdes. Efter flera omständigheter hamnade jag på transport-och logistik branschen i mitten av 90-talet.

Jag har alltid haft ett stort intresse för resor,både för att resa själv, arrangera och läsa om resor. Jag reste en hel del innan jag skaffade barn och de senaste 18 åren har familjen vuxit till en man och 4 barn.Det har dock inte förhindrat resandet, tvärtom, det har blivit mera spännande,mest backbacker resor ,med hela familjen.Återkommande julklapp till de äldsta barnen har också varit resor, weekendresor i Europa.Resorna har varit höjdpunkter i hela familjens tillvaro Jag trivs i vår villa utanför Norrtälje och det finns så mycket att upptäcka på hemmaplan också, men längtan ut till världen finns i kroppen ständigt! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...