torsdag 20 maj 2010

Familjen

Familjen Gladh

Vi är en familj med två vuxna och fyra barn, vilket inte är så vanligt. Jag har vuxit upp i Esbo i Finland och min man Tony har rötterna i Dalarna, men har vuxit upp i Märsta utanför Stockholm.

Hannele-mitt stora intresse är resor,både att resa själv och arrangera.Idag jobbar jag med resor och event på heltid.På fritiden tränar jag så ofta jag kan och trivs bäst på de dansinspirerade träningspassen.Jag gillar även att fotografera och umgås med familj och vänner.

Tony-har alltid varit bil&motorintresserad.Han är den i familjen som har mest tid att fixa saker hemma,tack vare arbetstiderna i hamnen där han jobbar.Under hans unga år har han jobbat på sjön och sett många hamnar runt om i världen.Till slut blev hamnen i Kapellskär hans arbetsplats efter flera år på vägarna bakom lastbilsratten.

Jonathan-91, går 3:e året på gymnasiet,inriktning turism och tar studenten iår.I skolan har han bla. genomfört ett projektarbete i Gambia,dec-08.hans fritidsintressen är dataspel,umgänge med kompisar och judo,där han har ett blått bälte med brunt stäck.Han har även varit hjälptränare för de yngre.i vår har han dock tagit en paus från judon och pga.studier och körskolan.

Jesper-93,går 1:a året på gymnasiet,inriktning teknik.Den 1 maj 2008 tog han dykcertifikat efter att ha tränat fridykning-undervattensrugby i två år.Han dyker så ofta tillfälle finns, men helst i varmare breddgrader.Han har stort intresse för dataspel och tränat judo där han har grönt bälte med blått sträck,men tagit paus från judon i vår och tränar med kompisar på gymmet istället.

Jens-97,var på sin första resa till Turkiet redan vid 5 veckors åldern. Han är en riktig djurvän och speciellt katter som vi har 5 st ute på gården.Andra stora intressen är data,TV och andra spel.Har också provat på judo och tränade flera år friidrott.

Josefina 2000, har varit med på familjens långresor sedan 1½ års åldern.Hon älskar värme och bad,nöjesparker och vattenland.Fritiden ägnar hon sig åt truppgymnastik,showdans och streetdans.Under de senaste åren har hon deltagit i flera show uppvisningar och tävlingar, både i gymnastik, dans, sång och teater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...