torsdag 13 maj 2010

Starta eget

När jag hade tagit beslut att starta eget under oktober började allting rulla snabbt. Det blev en sån energi kick att göra någonting som man verkligen brinner för! Det blev långa dagar, sena kvällar och lunch tiden hos förra arbetsgivaren blev utnyttjad till att bygga upp egen verksamhet.Jag träffade aktörer i Roslagen,byggde upp större nätverk, jobbade med hemsidan,skaffade resegaranti och bra bankkontakter med e-bokföring, logga till företaget mm. mm. Det kändes att det fanns för få timmar på dygnet för att hinna göra allt vad jag ville. Samtidigt som allt i vardagen måste fungera och det är inte så lite det, med tanke på storleken på familjen.

I slutet av januari när jag sedan sa upp mig från mitt trygga, fasta arbete kände jag mig lättad, då hade jag tagit det stora steget att bli eget !! Det var nog många som tyckte att jag inte var riktigt klok, men det var inte dem som jag lyssnade på, utan jag vände mig till de som tyckte jag var tuff som vågade.Det var dem som gav mig mer positiv energi.

Tre månaders uppsägningstid är lång !! Under de tre månaderna jobbade jag paralellt med mitt fasta arbete och mitt eget.Jag fortsatte att bygga upp nätverk och träffade mer av intressanta och trevliga aktörer som såg fördelar med samarbetet.

Jag åkte till resemässan ,Matka, i Helsingfors som besökare för att sälja och skaffa samarbetspartners.Det var till den mässan jag tog fram min allra första folder om diverse besökspaket i Roslagen och egna visitkort ,med designade loggan på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...