onsdag 5 september 2012

Magasinet i Vaxholm

Igår besökte jag skärgårdstaden Vaxholm då jag hade bokat ett lunchmöte med Gunnika från
52 Adventures, tjejen som ledde mountainbike turen på Roslagsleden i sommar.
Kastellet i Vaxholm

Valet av lunchrestaurangen kunde inte ha blivit bättre. Restaurang Magasinet är en mysig restaurang med fantastiskt utsikt över  Kastellsundet. Det finns flera sittplatser inomhus i den gamla, charmiga miljön och ännu flera på den stora terassen.
Restaurang Magasinet på övre våningen......
På undre våningen ligger en inredningsbutik ,Magasinet med stor sortiment av det man behöver till hemmet mixat med kläder.
...Inredningsbutiken Magasinet på nedre våning.

Restaurangen använder fina råvaror, stor del av råvarorna är ekologiskt och närproducerat. Det var fräscht och färglatt med generösa portioner. Prisnivån ligger i mellanklass. Dagens lunch kostade 85,- sek, ink.bröd, dryck och kaffe.
Paj med västterbottenost och kräftstjärtar med örtyoughurtsås och ungsrostade sensommar grönsaker

Trevligt lunchmöte då vi plötsligt upptäckte att vi faktiskt satt  i duggregn ute på terassen. Det var kul att lära känna denna äventyrslysta personen lite bättre. Dessutom tror jag att det bor en liten äventyrare i oss båda:) Det var många likadana tankar och värderingar vi delade. Jag tror och hoppas, att dagens möte leder till ett bra samarbete och vänskap i framtiden.

2 kommentarer:

  1. Tusen tack för en trevlig lunch! :) Det var väldigt trevligt att lära känna dig lite mer, och jag hoppas på samma saker som du i framtiden! Samarbete och vänskap! :)

    SvaraRadera
  2. Tack själv ! :) Hoppas du har blivit av med förkylningen, själv har jag klarat mig,än så länge;) Vi hörs!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...